Uczniowie kl. 4 ,podczas lekcji języka polskiego, wędrowali po drogach i dróżkach Skawinek. Podzieleni na zespoły, mieli za zadanie wykonać zdjęcia krajobrazu za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzieci poznały podstawy idealnej kompozycji w fotografii, czyli: silny, główny motyw, czyste tło, wypełnienie kadru, dominujący kolor, linie wiodące, obramowanie, umieszczenie tematu w jednej trzeciej kadru. Na kolejnych zajęciach czwartoklasiści utrwalali umiejętność opisu krajobrazu . Spośród wykonanych fotografii wybrali te, które postanowili opisać.
P.Kurek
SP w Skawinkach, uczymy kompetencji XXI wieku,# Laboratoria Przyszłości
Savoir-vivre jest pojęciem pochodzącym z języka francuskiego, złożonym z dwóch bezokoliczników - "savoir" znaczy wiedzieć, a "vivre" - żyć, w wolnym tłumaczeniu możemy więc powiedzieć, że savoir-vivre to nic innego, jak wiedza o życiu, a już bardziej konkretnie - znajomość zasad dobrego wychowania. W dniu dzisiejszym uczniowie klasy czwartej na lekcji wychowawczej poznali zasady savoir-vivre przy stole. Dowiedzieli się jak prawidłowo usiąść, gdzie powinno się położyć serwetkę, jak udekorować stół, jak ułożyć sztućce. Uczniowie byli bardzo zadowoleni z efektów ich pracy.
Anna Oremus
Festiwal talenty 2023 miał charakter dwuetapowy. W etapie gminnym czwórka naszych uczniów zakwalifikowała się do etapu powiatowego. W kategorii muzyka naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice klasy szóstej Alicja Chorąży i Martyna Porębska, które wspaniale grały na gitarze. W kategorii sztuki plastyczne - fotografia, swoimi zdjęciami czarował nas Jakub Ślusarz z klasy ósmej. Niezwykły projekt stworzył Damian Radwan z klasy szóstej, który przygotował animację pt. Wyścig F1. Niezwykle miło nam poinformować, że Damian otrzymał nominację do nagrody Talent 2023. Wielka gala odbędzie się 2 kwietnia 2023 roku.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych uczniów i serdecznie gratulujemy.
Magdalena Zawiła
W dniach 23-26 marca 2023 r. społeczność naszej szkoły brała udział w rekolekcjach wielkopostnych, które prowadził ks. Krzysztof.
Co zapamiętali z nauk nasi uczniowie? Jakie cenne wskazówki nam zostawił? Oto one:
Jak lornetka przybliża nam odległe punkty, tak modlitwa przybliża nas do Boga.
Jak wróbelek je często i po troszku, tak też nasza modlitwa – powinna być częsta i po troszku (np. w czasie drogi do szkoły, przed sprawdzianem, przed ważną decyzją, przed obiadem…)
Jak kamień jest twardy i wytrzymały, tak nasza modlitwa powinna być wytrwała.
Jak woda potrzebna jest do życia, tak modlitwa jest nam potrzebna, by być blisko Boga.
Modlitwa swoimi słowami, od serca jest piękna.
Czas poświęcony modlitwie, nigdy nie jest czasem straconym.
Dziękujemy ks. Krzysztofowi za dobre słowo, wspólną modlitwę, śpiew i owocny czas .
Kinga Cichoń
Na przełomie lutego i marca w ramach zajęć rozwijających drugoklasiści z entuzjazmem współdziałając ze sobą skonstruowali, a następnie uruchomili i wspólnie bawili się pojazdami. Wykorzystali zestawy Apitor Robot X, które zakupiła szkoła. Kreatywność, współdziałanie, praca zespołowa, myślenie logiczne, podstawowe umiejętności programowania i robotyki – to kluczowe umiejętności rozwijane przez dzieci.
Zofia Chorąży
SP w Skawinkach, uczymy kompetencji XXI wieku,# Laboratoria Przyszłości
W dniu 21 marca najmłodsi uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w tradycyjnym obrzędzie pożegnania zimy i powitania wiosny. Ogromne emocje wśród przedszkolaków wzbudziły już same przygotowania. W przededniu wydarzenia, dzieci z wielkim zaangażowaniem ozdabiały suknię Marzanny oraz dekorowały wiosenny gaik. Podczas w.w. obrzędu dzieci skandowały hasła:" Marzanno, Marzanno, ty zimowa panno. Do morza odpłyniesz, nie damy się zimie". Wiosnę powitały korowodem z barwnym gaikiem, przyśpiewkami: "Gaiczek zielony, pięknie wystrojony, po wsi sobie chodzi, bo mu się tak godzi", jak również wierszami. Mimo zmiennej aury w tym dniu, dzieci zgodnie stwierdziły, że wiosna już przybyła oraz zagości u nas na dobre. Na pamiątkę tego wydarzenia w przedszkolnej szatni stoi kolorowa Pani Wiosna, w sukni z krokusów i tulipanów, wykonana podczas zajęć technicznych, witająca dzieci rano słonecznym, ciepłym uśmiechem.
Mariola Mlak
21 marca to Światowy Dzień Zespołu Downa, którego symbolem stały się kolorowe skarpetki zakładane „nie do pary” jako wyraz tolerancji i solidarności z osobami z trisomią 21. Święto to zostało ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa, natomiast od 2012 roku organizowane jest pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ). W naszej szkole właśnie w tym dniu odbyły się warsztaty profilaktyczne prowadzone przez Samorząd Uczniowski. Rozmawialiśmy na temat różnorodności i akceptacji dla odmienności.Na zakończenie warsztatów każda grupa zaprojektowała piękną, kolorową skarpetę.
Magdalena Zawiła
W dniu 20.03 w szkolnej świetlicy chętne dzieci brały udział w warsztatach plastycznych z robienia kwiatów do palm wielkanocnych. Warsztaty odbywały się pod czujnym okiem pań z Gminnego Ośrodka Kultury. Niewątpliwie warsztatom towarzyszyła miła atmosfera.
Magdalena Zawiła