NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2019/2020
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ
1.Przeprowadzenie wywiadu z nauczycielami, uczniami oraz ich rodzicami (ankiety, plebiscyt), zasięgnięcie opinii pracownika Biblioteki Publicznej w Skawinkach przy ustalaniu listy zakupu książek.
2.Przeprowadzenie spotkania z rodzicami na temat znaczenia czytania w rozwoju dziecka, akcji promujących czytelnictwo (IX).
3.Podjęcie współpracy z biblioteka publiczną (konsultacje w sprawie ustalenia listy książek, które warto kupić, wymiana informacji o imprezach promujących czytelnictwo, współorganizowanie akcji, konkursów promujących czytelnictwo).
4.Wydarzenia promujące czytelnictwo:
- „Dzień Głośnego Czytania” (IX,III), przygotowanie przez poszczególne klasy plakatu promującego czytanie książek (IX)
- Realizacja projektu „Zaczytany październik” w ramach obchodów Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych (X) (akcja „Podzielmy się książkami, z których wyrośliśmy”, konkurs plastyczny kl.I-IV „Mój ulubiony bohater”, konkurs literacki kl.V-VIII „ Tę książkę przeczytaj!”, gazetka poświęcona historii książki, wystawka nowości).
- Dzień Książkowego Misia (czytanie książek, których bohaterem jest miś, konkurs na plakat „Mój wymarzony miś” , zagadki, gry i zabawy, kiermasz książek - XI).
- Projekty edukacyjne zrealizowane w poszczególnych klasach
- I „Cukierku, ty łobuzie”( czytanie i opowiadanie przygód kotka, przygotowanie plakatów Cukierka)
- II „Miś zwany Paddington” (czytanie fragmentów książki, gry i zabawy, projekt okładki książki)
- III „Poznaję świat z Nelą – małą podróżniczką” (czytanie fragmentów książki, przygotowanie zakładek )
- IV „Kajko i Kokosz” (poznanie cech komiksu, tworzenie komiksu)
- V „W świecie mitów” ( bohaterowie mitów, ich atrybuty, cechy, przygotowanie pantomimy, gry i zabawy)
- VIa W świecie Indian –Sat Okh„Biały Mustang” (czytanie fragmentów książki, przygotowanie scenek)
- VIb „Świat bajek w krzywym zwierciadle” (czytanie fragmentów legend, baśni, przygotowanie kabaretu)
- VII „Bajki i satyry I.Krasickiego” (przekład intersemiotyczny, scenki, parodia, ironia).
- „Oskar i pani Róża” (napisanie listu do bohatera literackiego)
- VIII „Oskar i pani Róża” (napisanie listu do bohatera literackiego)